Перейти до вмісту

Через непрозорі тарифи УЗ кожен фермер втрачає $3-$7 на тоні зерна

Через монопольне становище «Укрзалізниці», пролобійовані олігархічними кланами тарифи та зловживання адміністрацією морських портів, фермер недоотримає від $3 до $7 на тоні зерна, – повідомив голова Всеукраїнського Конгресу Фермерів Іван Слободяник.

Тарифи «Укрзалізниці» на перевезення необґрунтовані. Вантажі чомусь діляться на три класи + позакласні і на різні групи товарів. Плата, відповідно, на перевезення цих різних груп товарів – різна.

Слободяник наводить приклад:
«Перевезти на 280 км вагоном 75 тон залізної руди коштує 98 гривень за тону. Та сама відстань, та сама вага, але зерна – вже 140 грн за тону. А тепер рахуйте:  середня відстань перевезення зерна складає 500-600 км, тобто аграрій заплатить від 3-5 доларів на тоні, а виробник руди – ні».

Виходить, що певні фінансово-промислові групи для перевезення залізної руди, вугілля і корисних копалин мають від «Укрзалізниці» «знижку». Але насправді просто відбувається компенсація за рахунок збільшення тарифу для інших вантажів, наприклад, зернових.

«Простими словами – аграрії субсидують певні фінансово-промислові групи за свій рахунок, навіть не усвідомлюючи цього. Ми виступаємо за рівні тарифи, так як це працює на ринку вантажних автомобільних перевезень: тона вантажу на км відстані + коефіцієнт обсягу перевезень. Бо тона – завжди тона – хоч пшениці, хоч руди, хоч щебеню», – наголошує голова ВКФ.

Конгрес не раз наголошував на непрозорих тарифах на залізничні перевезення зерна, вимагав в «Укрзалізниці» їх переглянути і готуватиме відповідне звернення до Уряду.