Перейти до вмісту

ВКФ: «Укрзалізниця» має запровадити однакові тарифи на вантажні перевезення

Всеукраїнський Конгрес Фермерів вимагає перегляду тарифів на залізничні перевезення зерна. Ці тарифи мають бути однаковими для усіх, а не вибірковими, коли підприємства, що видобувають залізну руду і належать олігархам сплачують удвічі-тричі менше, ніж аграрії. Про це заявив голова ВКФ Іван Слободяник.

«Укрзалізниця» намагається отримати пільги по земельному податку і таким чином залишити без грошей місцеве самоврядування. При тому, що тарифи на вантажні залізничні перевезення не однакові. Але замість того, щоб шукати внутрішні резерви: боротися з корупцією, роздутим штатом, неефективним управлінням, поганим сервісом і – найголовніше – нерівномірними тарифами на перевезення, УЗ намагається отримати пільги на земельний податок», – пояснив він.

Так Слободяник прокоментував відмову Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики скасувати «Укразалізниці» сплату земельного податку.

Проти податкових пільг перевізнику виступили ціла низка профільних асоціацій – Асоціація міст, Всеукраїнська Асоціація громад, Агро-Продовольча Рада та Всеукраїнський Конгрес Фермерів.

Перший заступник керівника Всеукраїнської асоціації громад Іван Фурсенко зауважує:

“Від відміни податку сильно постраждають малі громади, на території яких розташовані залізничні станції. У 2015-2016 році була велика війна, коли цей податок почали сплачувати. Але якщо податок відмінять, ніхто цими станціями займатись не буде”.

До початку 2019 року УЗ сплачувала земельний податок з пільгами. Тому відрахування земельного податку до місцевих бюджетів, на території яких була розташована транспортна інфраструктура, були в 4 рази меншими. Однак рік тому ситуація змінилась і зміни до Податкового кодексу позбавили «Укрзалізницю» таких пільг.

Тоді державний монополіст став в повному обсязі платити за всю землю, де розташовуються не тільки об’єкти інфраструктури, а й перони, перегони тощо. Обсяг оподаткованої землі збільшився на 209,4 тис. га, розкиданих по всіх областях. Таким чином, обсяг «земельних» податкових відрахувань, які стали отримувати місцеві громади, зріс утричі – з 1,2 млрд грн у 2018 році до 4-4,2 млрд грн у 2019 році. Між тим 13% українських громад отримують половину своїх податкових надходжень у місцеві бюджети саме від земельного податку УЗ.

Всеукраїнський Конгрес Фермерів напрацював пропозиції для вирішення проблем з коштами для залізниці. Наприклад, було запропоновано переглянути питання дебиторської заборгованості перед УЗ, як можливість покриття збитків компанії.

Зараз проблему земельного оподаткування “Укрзалізниці” розглядає підкомітет з питань місцевих податків і зборів у Комітеті Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики. Поки що вони пропонують провести інвентаризацію земель УЗ та проаналізувати питання відповідності класу тарифних ставок на перевезення по УЗ та взаємооблік з виплати податку по фізособам.