Всеукраїнський Конгрес Фермерів підписав звернення до Президента України Володимира Зеленського не допустити прийняття рішення, що може поставити під загрозу економічну безпеку України через штучний дефіцит вантажних вагонів. Таку вимогу підтримали 15 профільних асоціацій від провідних галузей економіки,
Реформа рухомого складу «Укрзалізниці», яку проводить Мінінфраструктури не має відбуватись за рахунок аграріїв і компаній, які вкладали кошти в ремонт вантажних вагонів. Вже є перший наслідок — оренда вантажних вагонів підвищилась.
Оновлення вагонів триватиме до 2028 року, і списати доведеться 62% піввагонів і 100% зерновозів. Побудують до того часу, за найоптимістичнішими підрахунками, десь 23 тис. нових. А старі використовувати вже не можна буде. Бо рішення Мінінфраструктури передбачає використання лише нових, а не старих, в якому б доброму техстані ці вагони не були б. До того ж компанії, які мають свої парки зараз мають списати 18 тисяч вагонів.
Різке списання вагонів призведе до здорожчання всієї логістики. Компесувати цю дорогу логістику треба буде за рахунок чогось — а отже знизиться закупівельна ціна зерна у фермера.
Натомість агро-виробники закликають:
- Інвестувати в локомотиви та інфраструктуру УЗ;
- Підвищити безпеку і швидкість перевезень;
- Забезпечити цілісність вантажів;
- Чітко зафіксувати норми і проведення капремонтів для вагонів з продовженим терміном дії;
- Доопрацювати документи Антикризового штабу, де строк служби вагону вирішує техпридантність, а не чиновник.